I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, June 14, 2011

Sihir... Musibah umat Islam masa kini.


Asalamualikum...

hari ini, terasa agak boring di hospital ini.. satu demi satu kes pembedahan masuk ke dewan bedah ni.. bila boring, mula memikirkan untuk membuat sesuatu.. ni pun, bawa senyap-senyap laptop ke dewan bedah. hehehe.. Suatu topik yang ingin dibincangkan pada kali ini, apakah sihir ini memberi mudarat kepada manusia khusus nya umat Islam? hurm.. jom sama2 kita fikir..

Sihir merupakan suatu yang digolongkan dalam dosa besar. sihir juga boleh embawa seseorang itu terpesong akidah kerana bergantung selain dari Allah.. Namun, ramai yang terbawak2 kepada sihir sehingga sanggup mencari bomoh yang menyekutukan Allah demi mencapai hajat yang dikehendaki.

Petua yang mudah, sekarang ramai yang memiliki hati yang kotor.. jiwa yang bergelumang dengan dosa.. kadang-kadang, benda itu dianggap kecil, walhal, sihir merupakan satu dosa besar yang memerlukan taubat nasuha untuk menghapuskannya. ramai dikalangan kita yang kenal dengan santau, minyak pengasih, minyak mati bunuh dan sebagainya. semua itu sihir yang boleh membinasakan umat manusia.

Untuk megelakkan sihir, kita hanya boleh berdoa kepada Allah, sentiasa memenuhi dada dengan ilmu yang bermanfaat.. pergi lah ke masjid2 dan surau2 serta majlis2 ilmu. berdamping lah dengan para ustaz dan ulama supaya sihir tidak mudah ditujukan kepada kita. Ingat lah, dengan semangat yang kuat dan roh keimanan terjalin dalam tubuh seseorang manusia itu merupakan suatu perisai daripada segala tipu daya syaitan..

Akhir kata, sama2 kita mendekatkan diri dengan Allah seterusnya dapat menghindari sihir daripada terus menyerang kita..


Wassalam...:-)

No comments: