I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, September 11, 2009

Peringatan 10 akhir Ramadhan


Assalamualaikum..
Sahabat-sahabat muslimin dan muslimat sekalian. Alhamdulilah, kita sekarang berada pada 10 malam terakhir dalam bulan Ramadhan. Pada penghujung Ramadan ini, Allah telah kurniakan pelbagai fadhilat kepada hambanya yang berusaha untuk mendapatkannya. Pada malam 10 terakhir ini juga, Allah telah kurniakan kepada hamba-hambanya suatu malam yang melebihi seribu bulan iaitu malam Lailatul Qadar. Sesiapa yang berusaha untuk mendapatkan kelebihan malam ini, maka ibadahnya akan digandakan seperti ibadah selama 83 tahun 4 bulan. Mari kita sama-sama untuk merebut kelebihan pada 10 malam terakhir ini utuk mencari Lailatul Qadar dengan melakukan ibadah pada malam hari. Antara ibadah yang boleh dilakukan ialah membaca quran, bersolat tahajud, berzikir dan sebagainya.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. berkata, “ sesungguhnya Rasulullah bersabda : Allah swt akan turun ke langit dunia setiap malam ketiga satu pertiga malam terakhir, seraya berfirman : “barang siapa berdoa kepada-Ku, akan Ku menerima permintaannya, barangsiapa yang memohon keampunanKu, maka Aku akan mengampuninya.” ( diriwayatkan oleh Bukhari Muslim)
Jesteru, dalam kesempatan yang ada ini, marilah kita sama-sama merebut peluang yang ada untuk kita beramal dan melakukan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah. Semoga kita sama-sama mendapat keredhaan dari Allah, Insya Allah..

No comments: